3008ارج نهادن به مشتری !
در کلاسها و سمینارهای مدیریت ، اغلب از سبک منحصر به فرد یکی از شرکتهای هواپیمایی برای دانشجویان ،مدیران وعلاقه مندان به مباحث مدیریت سخن به میان می آید.کسانی که زیاد مسافرت می کنند ، از بروشورها واطلاعیه هایی که مهمانداران این خطوط هوایی هنگام سوار شدن به هواپیما به آنها می دهند ،صحبت می کنند. در یکی از این سمینارها ، زمانی که بحث ارج نهادن به مشتری به میان آمد ، از توجهی که کارکنان این شرکت نسبت به مشتریان خود به عمل می آورند یاد شد . در این هنگام ، یکی از مدیران شرکت کننده دست بلند کرد و گفت : خانمها و آقایان ، اجازه بدهید برایتان بگویم که در حال حاضر ، توجه کارکنان این شرکت نسبت به مسافران و مشتریان خود تا چه حد است!
در حالی که سکوت تعجب آمیزی همه فضا را پر کرده بود ،شرکت کنندگان با اشتیاق و ولع ویژه ای در انتظار ادامه صحبتهای او بودند و می خواستند بدانند که چه
می خواهد بگوید .بعضی ها هم تصوّر می کردند که این شخص می خواهد در مخالفت با گفته های یادشده حرف بزند. لحظاتی بعد،سخنان آن شخص ،سکوت اسرارآمیز فضا را در هم شکست او می خواست درباره خدمات منحصر به فردی که از این خطوط هوایی گرفته بود صحبت کند وحرفهای ما در مقایسه باسخنان او بسیار کمرنگ
می نمود :